Hvorfor din iPhone kan ikke oplades


Tricks til at prøve, når din iPhone ikke oplades

Mellem flossede opladningskabler, pæne opladningsporte, softwareproblemer og defekte batterier er der mange grunde til, at en iPhone ikke oplader. For at hjælpe med at identificere årsagen til dine iPhone-opladningsproblemer skal du følge disse enkle fejlfindingstrin fra Telefone-reparationseksperter.

Hvad skal jeg gøre, hvis iPhone ikke oplades
Prøv disse fem trin derhjemme for hurtigt at foretage fejlfinding af almindelige problemer, der påvirker iPhone-opladning.

1. Test din kablet.
Selvom der ikke er tydelige tegn på skader som bøjede spidser eller udrullede ledninger, skal du teste din USB-adapter og opladningskabelets ydeevne. Sluk dit eksisterende opladningskabel til et andet kompatibelt opladningskabel, og tilslut din telefon. Inden du køber et andet kabel, skal du bede en ven eller et familiemedlem om at prøve deres opladerkabel.

Fordi vi konstant bruger vores telefonkabler – indpakker dem og tilslutter dem underlige vinkler – er det meget almindeligt, at de ikke fungerer korrekt. Heldigvis, hvis det nye opladerkabel løser dit opladningsproblem, er løsningen enkel! Bestil et nyt lynkabel, eller besøg Telefone-butikken for at købe et nyt personligt.

Bemærk: Hvis du bruger trådløs opladning, skal du prøve at skifte til et fysisk opladningskabel.

2. Prøv forskellige stikkontakter.
Nogle gange overses de mest tilsyneladende løsninger. Hvis du har bestemt, at dit opladningskabel fungerer korrekt, kan du prøve at bruge en stikkontakt i et andet rum. Lejlighedsvis kan en afbryder skifte uden din bemærkning, eller en lysafbryder kan styre en stikkontakt. Test af en alternativ stikkontakt sikrer, at strømkilden ikke forårsager din telefons opladningsproblemer.

3. Kontroller iPhone-opladningsporten for snavs, fnug og snavs.
Når du har konstateret, at opladerkablet og strømkilden fungerer korrekt, skal du kontrollere telefonens opladningsport for tegn på snavs, fnug og snavs. Hvis du ser, at støv eller snavs blokerer opladningsporten, skal du ikke bruge et tandstikker, en tandbørste eller en skarp genstand i et forsøg på at fjerne snavs! Placering af skarpe genstande i iPhones opladningsport kan forårsage mere skade. Blæs i stedet forsigtigt ind i opladningsporten, eller brug trykluft til at fjerne affald. Prøv derefter at tilslutte din iPhone igen for at teste, om opladningen er vellykket.

4. Lad din iPhone være tilsluttet opladeren i op til en time.
Prøv derefter at lade din iPhone være på opladeren i cirka en time. Hvis din enhed er helt død, kan det tage et stykke tid at genvinde nok strøm til at tænde helt; efter flere minutter skal du dog se et ikon for et dødt batteri, der lyser på skærmen. Hvis du ser dette ikon for dødt batteri, skal du lade enheden oplade, indtil den har nok strøm til at tænde.

5. Genstart din iPhone.
Endelig, hvis iPhone ikke oplades, efter at den er tilsluttet i en time, skal du prøve at tvinge genstart af din enhed.

For at tvinge genstart af iPhone 8 og nyere modeller af iPhone skal du hurtigt trykke og slippe opadgående lydstyrkeknap. Gør derefter det samme med den nedadgående lydstyrkeknap. Og til sidst skal du trykke på sideknappen og holde den nede, indtil du ser Apples logo.
For at tvinge genstart af iPhone 7 og iPhone 7 Plus skal du holde sideknappen og den nedadgående lydstyrkeknap samtidigt, indtil du ser Apples logo.
For at tvinge genstart af iPhone 6 og tidligere generationer af iPhone skal du holde startknappen og sideknappen nede, indtil du ser Apples logo.
Når du ser Apple-logoet vises på din skærm, tænder din enhed igen. Tilslut din iPhone i yderligere 30-60 minutter for at prøve at oplade.

Hvis det efter genstart af din iPhone stadig ikke oplades, kan det være tid til at kontakte Telefone butikken. Oftest har iPhones, der ikke oplades efter at have fulgt ovenstående trin, opladningsport eller defekte batterier.

Efter en hurtig udskiftning af opladningsport eller udskiftning af batteri i en betroet Telefone butik, skal din iPhones opladningsfunktioner være så god som ny!

Når du tester dit opladningskabel og USB-adapter, viser din iPhone muligvis en meddelelse i retning af “Tilbehør understøttes ikke.” iPhones oplades ikke ved hjælp af visse ikke-Apple-certificerede opladere.
Hvis du vil vide mere om fejlfinding af en iPhone, iPad eller iPod, der ikke oplades, skal du besøge vores butil TELEFONE.DK telefonbutik. Vores reparationsteknikere er professionelt uddannet til at identificere opladningsproblemer og finde årsagen, hvad enten det drejer sig om et hardwareproblem – som et defekt iPhone-batteri, en opladningsport eller et lynkabel – eller et softwareproblem.

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *